A Call of Duty 2 egy FPS-típusú számítógépes játék, amely a II. világháború idején játszódik. A játék a nagy sikerű, 2003-ban kiadott Call of Duty folytatása.
Több nemzet oldalán lehet harcolni a világháború jelentős csatáiban, mint pl.: Sztálingrádi csata, Ocerlord hadművelet, vagy az észak-afrikai harcok. Három nemzet katonájaként szállhat szembe a játékos a német hadsereggel: szovjet oldalon, ahol Vaszilij I. Koszlov közlegényt alakíthatja, Nagy Britannia hadseregében, ahol John Davis őrmester bőrébe bújhat, és amerikai oldalon Bill Taylor tizedesként.
A játék számos díjat kapott, köztük az év játékának választották 2005-ben.
Online játékmód
Tapasztalati tény, hogy fülhallgatóval sokkal könnyebb a másik játékost meghallani. Nem kell tehát meglepődni, ha a csörtető játékost valaki meghallja, és a háta mögé tud kerülni. Fontos tudatni mindenkivel, hogy nem csak a futás, de az újratöltés, a fegyverváltás, a gránátdobás és a szuszogás is jellegzetes hanggal jár, így egy rutinosabb játékos könnyen rájöhet, mi folyik a fal túloldalán
Camper azaz Kemper
Ezt azokra a játékosokra használják akik általában bemennek egy házba, leünlek valami fedezék mögé és onnan különböző fegyverrel (Mesterlövész puska,Gépkarabélyok) lövik le játékos társaikat. Sok szerver tiltja ezt és különböző programokat kifejlesztve bünteti is őket pl.: sokáig marad egy helyen a játékos akkor a szerver megöli azt vagy megjelenití a térképen. A játékosok általában lenézik és ki is gunyolják az ehhez folyamodó játékost.
Spawn Kill
A Spawn Kill(SK) azaz éledési gyilkosságot azokra a játékosokra értik akik már az emlitett Kemper játékmodot űzik és az éppen újraéledt ellenségüket lövik le sorozatosan így szerezve maguknak pontot. Ezzelen is készítettek már különböző programokat amelyek ezt úgy gátolják meg hogy az újraéledt játékos a szerver addig védelemmel látja el amig az nem mozdul meg illetve nem kezd el lőni, de eztis legfejebb pár másodpercig alkalmazza a szerver.
Fegyverek
info:wikipédia